Fortfarande arbetslös

...men det är fortfarande ganska trevligt. Jag har faktiskt haft mycket att göra.

Framför allt har det varit mycket med kören. Som de flesta nog vet, sjunger jag i en kör sedan ett par år, men sedan förra våren är jag även typ "assisterande" körledare. Vår körledare, Helena, är den som håller i repen och dirigerar när vi har spelning, men hon och jag hjälps åt att välja låtar och sätta stämmor. Jag leder kören när hon inte kan vara med. Den här terminen har jag även lagt mycket tid på att leta nya körnoter. Nu, i mars och i april, är Helena ute och reser så då har jag hela ansvaret och håller i alla rep själv. Kören tar ganska mycket tid i vanliga fall, men nu har det alltså varit ännu mer. Därför är det en himla tur att detta sammanfallit med min arbetslöshet! Helt ärligt vet jag inte om jag skulle ha hunnit annars.

Körrepen har gått bra. Vi har haft en spelning bara, som gick hyfsat bra med tanke på att vi inte hade dirigent. Alltså, att hålla takten var inget problem, men... Det är en trygghet att i vanliga fall ha Helena mellan sig och publiken. Helena är dessutom bäst i världen på att förmedla energi och glädje. (Jag är sämst på det, och på att dirigera, så jag valde att sjunga istället.) Nu blev det väldigt nervöst för man kände sig så utlämnad framför publiken! Dessutom blev sista låten rätt seg för vi orkade helt enkelt inte hålla energin uppe. Men det lät okej, och var en nyttig erfarenhet för oss.

Utom kören så har jag dels haft kort besök av Beatrice, utomordentligt trevligt, och hälsat på J&J i Mölndal. Jag, Mattias, Karin, Fredrik och Maria bilade ner i hyrbil (billigaste sättet att resa!) förra helgen. Hela helgen blev en shopping spree i Göteborg! I vanlig ordning när man träffar Jenny blev det också mycket mat och dryck (jättemycket bulle...), sällskapsspel och festande. Hade superkul!

Okej, jag har sökt några jobb också. Ska jobba mer på det i helgen... men nu ska jag hämta tvätten ur torktumlaren, och ta en joggingtur i finvädret!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0