Äcklig mardröm + annat som händer på natten

Jag hade en äcklig mardröm i förra veckan, och i natt drömde jag den igen fast i en annan variant.

I veckan drömde jag en natt att det växte små, svarta hår i pannan på mig. När jag plockade bort dem med en pincett framför badrumsspegeln började det efter någon sekund rinna ut en tjock, vit massa som liknade var ur de små hål där håren suttit. Jag torkade, men det rann och rann.

I natt drömde jag igen att jag stod i mitt badrum, men den här gången klämde jag en finne. När jag klämde den började den varliknande massan spruta ut hårt, som när man klämmer på en ketchupflaska typ. Det blev ett vitt skreck över väggen och badkaret.

Det som jag tycker känns lite läskigt med de här drömmarna är att vad det nu är jag har bakom ansiktet har det byggts upp ett tryck av på några dagar. Usch usch. Förhoppningsvis kommer drömmen inte tillbaka igen.

Jag la mig tidigt i går, men väcktes också väldigt tidigt i natt av en helt okänd full tjej som knackade på fönstret. Sedan gick hon runt huset och knackade på dörren på baksidan. Mattias gick och öppnade. Hon bad att få gå igenom vår lägenhet för att kunna komma upp i trapphuset. Fast alltså dörren till trapphuset var inte låst, och dessutom skulle hon till 55:an, inte 51:an. När hon kom på det kom hon tillbaka och bad att få låna telefonen. Hon undrade också om vi hade en Nokialaddare eftersom hennes mobil dött. Det hade vi inte, så hon fick låna en dator för att kolla telefonnumret till kompisen i 55:an som hon skulle till. Sedan ringde hon sin kompis och började gå iväg med telefonen (som är bärbar). Under tiden kollade jag upp på andra datorn att 55:an verkligen är i samma hus men två uppgångar bort (vilket inte är så självklart som det låter på Djäknegatan). Mattias bad tjejen stanna kvar och gick ut för att konstatera att dörren till nr 55 visserligen var låst men att hans nyckel passade.

När Mattias kom tillbaka följde han med tjejen ut för att släppa in henne i trapphuset så att hon kunde vänta där på sin kompis. Men de kom tillbaka efter några sekunder för hon kom på att hon nog ville gå på toaletten ifall hon skulle behöva vänta länge. Sedan följde han med henne bort till rätt trapphus. När han kom tillbaka gick jag på toaletten och vad fann jag, om inte fulla tjejens plånbok. Den här gången var det min tur att gå ut tyckte Mattias, så det vara bara att klä på sig. Utanför huset stötte jag på tjejens kompis, som fick ta hand om plånboken och antagligen sin kompis också...

Efter detta var jag klarvaken, trots att klockan kanske bara var typ tre, så jag satt och stickade tills morgonen kom. Nu har jag lakanen i tvättmaskinen, men när de är rena och torra ska jag nog lägga mig och sova en liten stund.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Argh! Vilka drömmar, låter inte trevligt. Det där med den fulla tjejen var dock ganska intressant :D

2008-01-30 @ 22:13:36
URL: http://www.nogg.se/mellenius

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0