Medförfattare...

...till C-uppsatsen i Företagsekonomi måste man ha. Senast i morgon ska man ha anmält sig till en grupp också. Skulle DU skriva uppsats med någon som skriver att hon är utomlands till vecka 44, inte har läst de andra C-kurserna innan och vill jobba som ett as i november för att kunna läsa en annan kurs i december? Nej, tänkte väl det.

För andra gången trodde jag att jag äntligen hittat någon, men nej... "Tyvärr måste jag säga att jag kommer att ta en annan uppsatspartner. Det är en god vän till mig. Jag tar det säkra och bekväma sättet. Om du vill kan jag fråga en kursare som är utan uppsatspartner. Ledsen att det blev på detta sättet."

...vad svarar man? Jag: " Ah , well. Din förlust. ...kan du be din kompis maila mig?" Kändes ju jävligt värdigt.

Det sjuka är att jag på allvar tror att jag skulle vara en grym medförfattare. Jag har inga som helst preferenser eftersom jag inte läst de andra kurserna. Jag kan låta den andra personen välja ämne och metod helt och hållet själv. Samtidigt är jag ambitiös, effektiv, bra på statistik, van vid att arbeta vetenskapligt och bra på att skriva. Och min medförfattare skulle alltså få vara lite ledig i december dessutom.

Kommentarer
Postat av: Tezzie

det låter ju som att du är jätte duktig på det du gör så låt inte en person som denna sabba för det. När ni märker att det
gick bättre för dig än för henne så kommer hon ju verkligen förstå vilken tabbe hon gjorde;)

2007-09-20 @ 17:03:04
URL: http://Royalblue.blogg.se
Postat av: greta

Med den presentationen av dig själv låter det inte som att det borde vara så svårt att hitta ngn att skriva med, kämpa på!

2007-09-20 @ 18:26:29
Postat av: Maurinho(också före detta tränare)

VI vet att du är jätteduktig, hur får du DEM att veta det.
Måste det vara en från Uppsala, förresten. Lillbrobrsan kanske känner någon i Umeå som är i samma fas som du.
Kämpa på, min vän, det löser sig till det bästa till slut.

2007-09-21 @ 12:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0