Helgen

Har haft en trevlig helg! I fredags var vi ute och dansade, första gången på flera veckor faktiskt. Kvällen började för mig, Claire och Beck med make up-party på en av tjejtoaletterna på universitetet. Jag tog med min laptop och spelade musik, och en flaska vitt som vi drack ur våra kaffemuggar. Ganska improviserat, men jag lovar, det var mycket mysigare än det låter för det var en väldigt schysst toalett!

Eftersom vi bara pubbade och klubbade och inte förfestade alls hemma blev det en lite dyrare kväll än vanligt, men det var helt klart värt det, för jag hade roligt. Jag var jättesnygg i mina jeansshorts och nya läderstövlar. :D På natten när vi skulle hem hoppade Crooks-kollektivet (Rhiannon, Ewan, Ian tror jag det var) snabbt in i en taxi så att jag, Remi och Claire delade på den andra - trots att vi bor åt helt olika håll. Det slutade med att vi åt på natten hemma hos Claire och inte orkade gå hem, så jag och Remi sov över och gick hem på morgonen istället. Slappade bara hemma på lördagen och gick och handlade och bakade en paj på kvällen.

På söndagen, alltså igår, promenerade vi i Peak District igen men den här gången blev det en lite trevligare promenad då vi åkte ut typ en mil först i Claires bil. Den här gången var det jag, Remi, Claire och Becky. Tyvärr var vädret (igen) inte det bästa men jag var ändå väldigt nöjd med dagen för jag fick se en typ av engelsk natur som jag inte sett förut; med ljunghedar och berg (små men ändå) och fårhagar. Efteråt åkte vi hem till oss och drack kaffe/te och åt paj. Vi var väldigt trötta men jag tog mig samman efter ett tag och cyklade till uni och hämtade min dator.

Jag hade bara snabbt lämnat de grejer jag inte ville ha med ut, typ mitt smink och de kläder jag haft på dagen, på kontoret på fredagen så jag tänkte hämta dem också. En aning genant var det att upptäcka att mitt på skrivbordet, i kontoret som jag alltså delar med typ åtta andra, låg min bh hela helgen... (och folk här jobbar ofta helger.) Jag kan ha bekräftat ett par fördomar om svenska flickor här. Jobbade hemma på kvällen.

I morse var jag ute och sprang. Eftersom jag kan komma in lite när jag vill har jag möjlighet att träna på morgnarna, och jag bara älskar det! Jag brukar ju göra det också i Uppsala så ofta jag kan, men det är svårt att hinna. I morse var jag iaf ute och sprang, som jag gör en eller två gånger i veckan. Jag brukar springa i en park som är en av få platser som ligger ovanför mitt hus eftersom jag hellre springer uppför på väg ut än på väg tillbaka (att inte springa i backar alls är absolut omöjligt). Detta medför också att parken har en helt underbar utsikt! Börjar faktiskt gilla lite att springa, har inte gjort det förut... Vägen till och från parken är sammanlagt 1,7 km och slingan i parken 1,4 km (kolla kartorna som satellitbilder eller hybrider, så får man kanske en bild av hur det ser ut); hur långt det blir beror alltså på hur många varv jag tar. I morse tre, alltså 5,9 km. Jag ska försöka börja springa fyra varv, 7,3 km är ganska lagom tycker jag, men det är svårt att inte bli stressad för jag vill inte komma till skolan hur sent som helst heller.

Hoppas ni andra också haft en fin helg!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Iih, vadå jeansshorts?? Inte kortare än till vaderna hoppas jag!

2007-09-10 @ 15:36:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0