One of these trains

Jaha, så nu var jag väl klar här då. Sista dagen på jobbet idag. Blir fest ikväll, packning i morgon, och så Uppsala på söndag. Har varit och fikat nu på förmiddagen med Jons grupp. Jon är nöjd med mitt arbete. När det blir en artikel (har inte hunnit skriva någon än, bara den nödvändiga rapporten (som inte är färdig heller)) vill han ha mig som förstaförfattare. Och han vill väldigt gärna att jag doktorerar här. Bara bra betyg, alltså. Han fick en burk hjortronsylt i present av mig.

När det gäller doktoreringen har jag mycket kvar att tänka över, men det är bra att veta i alla fall! Tror inte att Hans E skulle säga nej heller, ifall jag ville stanna i Uppsala. Men jag kanske skulle prova något helt nytt? Nytt land, nytt språk? Det vore spännande...

Har sovit mycket dåligt hela veckan. Jag gissar att det är för att jag tycker att det är tråkigt att åka härifrån. Om jag verkligen tyckte det var asjobbigt skulle jag vara stressad och ha lite ångest - jag menar att det vore min typiska känslomässiga reaktion. I stället känner jag bara en ledsnad, en klump som åker runt i kroppen. Nu är den i magen, ibland är den i halsen, och ibland i bröstet. Okej, inte runt i kroppen, men längs min esofagus i alla fall. Vad jag menar är att det inte är direkt jobbigt att åka hem, för det kommer att vara skönt att komma hem också, men jag sörjer över att lämna Sheffield.

Liiite stressad är jag över hur mycket jag kommer att göra när jag kommer tillbaka till Uppsala. Jag ska dumt nog läsa två kurser samtidigt som jag ska skriva uppsats i feken. "Jag kan inte fatta att jag är så dum!" beklagade jag mig förtvivlat inför mamma. "Nej, jag kan inte heller fatta att du är så dum", svarade hon... Men asså med sånt stöd hemifrån måste det ju bara gå bra!

Ses i Sverige, allihop!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Ja, du är välkommen hem iallafall, även om det känns tråkigt.

2007-10-26 @ 13:46:51
Postat av: Mauri

Jag, iofs har inga problem att fatta att mamma svarade så...
Jag tror att det är inte så korkat bara jobbigt att "överlasta" en termin.
Du kommer knappast att ha tid att fila till uppsatsen och jag som tog fek'en på större allvar(?) tycker att man skall hinna njuta av känslan att "nu sitter det" även inom fek' en inte bara lämna in uppsatsen. Med lite' vettig delegering kommer det nog gå bra !

2007-10-28 @ 14:37:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0