Exotiska England

Remi är förkyld. Många här är det, förresten. Men iaf så sa jag till honom igår att han skulle ha ätit mer vitlök, så skulle han inte vara förkyld. Så när jag vaknade i morse med ont i halsen kunde jag ju inte annat än att äta vitlök på frukostmackan... urk. Två vitlöksklyftor åt jag, men ändå sitter jag här och känner hur förkylningen smyger så på för varje timme som går och det är så FRUSTRERANDE att inte kunna göra något åt det!!!

Särskilt eftersom jag ska ha fest med Disney-tema i morgon, där alla måste komma utklädda till Disneyfigurer! Åh, det ska bli så kul! Det skulle jag nog aldrig ha vågat i Sverige, för jag är rädd att vissa kompisar hellre skulle stanna hemma än att klä ut sig till ormen Kaa, men mina kompisar här är helt seriösa med utklädnader så jag passar på! Jag ska vara Alice i Underlandet, och så ska jag baka en tårta ikväll och en massa cupcakes i morgon, och så har jag laddat hem Disneymusik förstås! :D

Förra lördagen gjorde jag saker jag inte kunde snarare än skulle skulle ha gjort i Sverige. Okej, shoppa kan man göra i Sverige, särskilt om man köper kläder på H&M, ähum. Fast man kan inte shoppa i Doncaster i Sverige (duh) och samtidigt titta på exotiska engelsmän. De är som tagna ur Little Britain, folk som man inte tror, eller hoppas, finns på riktigt. I Sheffield ser folk ut som studenter gör mest... Studenter är ju sig lika exakt överallt, vilket väl både är bra och dåligt. Utom att studenter här faktiskt har joggingskor eller trekkingskor i skolan, och det är helt socialt accepterat. (Men s***n så illa det ser ut i mitt tycke...)

Men kvällen i alla fall! Först var jag på en "beer festival" anordnd av CAMRA, Campaign for Real Ale, och drack god lokal ale för £1 per halv pint. Sedan gick var vi till en ceilidh på studentkåren. (Oj, kolla länkarna på wikisidan!) Vill man gå på en stor, bra ceilidh där deltagarna faktiskt kan danserna hyfsat ska man göra det i Skottland, vad jag hört. Det blev lite virrigt ibland. Men det var väldigt roligt!

Simon kom tillbaka från Sydafrika i söndags också. Mystiska Simon som ingen känner eftersom han är bortrest jämt. Han var ju bara hemma tre dagar sist! Riktigt schysst kille hur som helst. Och superduktig på att laga mat... Igår hade han middagsbjudning för ett par vänner och gjorde toad in the hole. Jättegott! Faktiskt! Haha, fast de hade kunnat kalla rätten något annat kanske...?

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hoppas du kryar på dig i tid till festen! Fast de kanske inte är så bra att äta ett kilo vitlök dagarna innan man ska på fest..

2007-10-05 @ 16:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0