Perth och Melbourne

Tack ni som kommenterat mina dagböcker! I kväll sitter jag på ett Internetställe på stan, eftersom jag inte längre har tillgång till Karins sega uppkoppling, så jag ids inte riktigt lägga upp några bilder. Jag rekommenderar dock att kolla in de andras dagböcker och bilder, särskilt Mattias, som med total avsaknad av omdöme och urskillning lägger upp varenda bild han tar... Om ni undrar varför jag plötsligt börjat använda glasögon så mycket och varför jag har samma sloiga kläder på alla bilder så beror det helt enkelt på att mina linser och kläder ligger i den ännu ej levererade resväskan... Men nu lär den vara på väg! Ska bli så skönt, är inte alls bekväm i glasögon.

Vi har alltså lämnat Perth bakom oss nu. De två dagarna i staden ägnades mest åt shopping. Perth är väldigt "utspritt" på amerikanskt vis, så att man måste åka bil (eller tåg) överallt. Forden lyckades vi få fixad till andra dagen iaf. På kvällen blir det alldeles kolsvart ute eftersom det inte finns gatlyktor och alla stänger fönsterluckorna för att hålla kvar värmen i huset, så stan känns helt öde... Och det redan klockan sex, då alla affärer, inkluseive mataffärer, stänger! I en stad med 1½ miljon invånare! Konstiga fågelläten överallt dessutom. Ändå fin och trevlig stad, i synnerhet universitetsområdet.

Igår flög vi hit till Melbourne, så nu är jag hela åtta timmar före er. Melbourne sägs vara den finaste och mest europeisk-liknande staden i Australien, vilket jag verkligen kan tänka mig. Enda stan där kaffet bara är ganska blaskigt sägs det också. (Alltså Perth, helt sjukt vad svagt kaffe de dricker...) Supermysigt, men s***n vad jag frusit idag och i natt! Ska nog tränga ihop mig med Mattias i en av 90-sängarna nästa natt...

Hoppas allt är bra där hemma!

Kommentarer
Postat av: Johan!

Australien verkar verkligen hur coolt som helst!

2007-06-28 @ 14:14:35
Postat av: Calle

Nu har jag äntligen fattat hur man kommenterar (tror jag). Verkar som ni har det riktigt bra där nere på andra sidan jorden men synd att ditt bagage blev kvar. Vad konstigt det måste kännas när de stänger igen hela staden på nätterna plus en massa konstiga fågelläten. Låter som en film av Stephen King.

2007-06-28 @ 22:05:00
Postat av: Jonko

Ni verkar ha det riktigt skönt där på andra sidan! Mattias tar bilder som aldrig för och du går runt i samma kläder hela dagarna :) Vi drar till Danmark på lördag så jag skall vattna lite blommor hos er imorgon kväll. Går det bra att låna med PS2 inkl Guitar Hero till Danmark, väderleksrapporten ser inte så jättebra ut så vi måste ju roa oss på något sätt... Kul att kunna följa eran resa och var schysta och fortsätt rapportera lika frekvent!

2007-06-28 @ 22:42:56
Postat av: Nils

Äntligen har datorn kommit! Kul och se att ni har det bra! Hälsn. Nils

2007-06-29 @ 00:26:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0