Great Ocean Road

Ikvall har jag aterfatt min vaska! Kanns skont, men samtidigt maste jag erkanna att det var en nyttig erfarenhet... jag ar jamt nojig nar jag ska nagonstans att jag ska glomma nagot jatteviktigt, sa jag borjade forstas med mina packningslistor nastan en vecka innan jag skulle aka. Och sa blev jag alltsa utan bagage i nastan en vecka, ganska ironiskt, eller hur? Och det var ganska drygt men det funkade ju faktiskt. Behover inte vara sa orolig nasta gang.

Idag hyrde vi en bil for att aka langs den dramatiska och valbesokta Great Ocean Road som gar langs havet vaster om Melbourne. Fortfarande har vi otur med vadret, det regnade fran och till hela dagen. Helt sjukt, K&F sager att det bara regnat ca fem ganger totalt pa dem sedan de kom hit... pa ett stalle i Australien hade det det senaste dagarna regnat mer an det gjort pa 139 ar. Det var alltsa ganska skont att sitta i bilen hela dagen, fast man garna hade sett utsikterna i solsken. Kan nagon forresten, utom Karin, beratta for mig vad "halv-höger" (orkar inte copypasta aao i hela inlagget) ar? OCH hur man kan oppna bildorren pa vid gavel for att slanga ut ett appelskrutt och missa oppningen?

Vi svangde av vagen in i en eucalyptusskog och sag flera koalor i traden. Bilder kommer senare, sitter vid strypt dator! Det huvudsakliga malet for utflykten var kalkstensformationerna "de tolv apostlarna", och de var val coola, fast inte lika coola som koalorna...

I morgon bitti flyger vi vidare till Sydney. Ska komplettera det har inlagget med bilder senare!

Kram pa er!

20070702: Bilder!

Jag nära apostlarna
Koalor
Några av apostlarna. Man kunde förresten bara se sju st från land.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Häftiga koalor!
Verkligen jättekul att få följa din resa såhär.
Tack så mycket för det privilegiumet.
Skönt att du återfått din väska!
Fortsatt lycklig resa!

2007-07-01 @ 18:44:35
Postat av: nilo

Koalor, weeee!!!

2007-07-01 @ 23:32:55
Postat av: Lisa

Det är så himla kul att du tar dig tid att skriva så vi får följa med på din resa! Mycket intressant!

2007-07-04 @ 10:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0