Framme

Sitter äntligen i Karin och Fredriks hus och skriver. Allt gick väl inte exakt som tänkt... Flygresan var förstås uttröttande, sov inte särskilt mycket, men den gick ändå bra. Jag satt precis bakom en australiensisk tv-kändis (nyhetsankare) på långa sträckan mellan London och Singapore. Han skulle förstås ha flugit i business men hade missat sin flight, och i stället fick han specialbehandling hela tiden och av någon anledning som jag aldrig förstod fick vi som satt just bakom det också. Vi fick t.ex. champagne när vi kom ombord, och stewarden kastade till oss extra glassar och godis och grejer.

Vi landade alltså välbehållna i Perth. Tyvärr gjorde inte mitt bagage det. Det hade troligen tappats bort på Heathrow, fick jag höra. Efter en hel del tjafs hittade vi Karin och Fredrik, som berättade att bilen gått sönder PRECIS när de kom till flygplatsen. Det tog väl sådär fyra timmar att ringa runt och få dit först en kille som konstaterade att kylaren spruckit och sedan en bärgningsbil. Jag var kall och blöt eftersom det hällregnat när vi sprang till bilen. Men ärligt talat var jag på riktigt bra humör ändå! Det var så sjukt skönt att vara framme bara, och så otroligt roligt att träffa Karin och Fredrik igen! Det går som det går med bilen, och jag har helt seriöst inte så fasligt mycket emot att köpa nya kläder. Väskan dyker nog upp så småningom. Nu ska jag lägga mig och försöka anpassa mig till det australiensiska dygnet!


Kommentarer
Postat av: Marianne

Det var bara för att ni är så vackra som ni fick extra bra behandling också ;). Skönt att ni är välbehållna. Kramar!

2007-06-24 @ 18:54:06
Postat av: Johan!

Synd där med bilen, men det måste kännas bra att äntligen vara framme! ^^

2007-06-25 @ 21:23:56
Postat av: Greta

Åh, vad spännande ni kommer att ha där nere! Ser fram emot att läsa om era äventyr =) håller tummarna för bagaget... Pöss

2007-06-25 @ 23:15:28
Postat av: Maria

vilken händelserik resa!

2007-06-27 @ 21:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0