Framme

Nu har vi kommit sa langt norrut som vi tankt oss, till Port Douglas. Har ska vi stanna och sola och bada nagra dagar, aka ut till revet och ga lite i regnskogen.

Vi lamnade Airlie Beach i tisdags. Vi hade fatt tips om att det skulle vara fint i en liten ort som hette Mission Beach. Pa vag dit stannade vi nagra timmar i Townsville (<= Powerpuffpinglorna!), men det var fullkomligt dott dar, sa vi drog ganska snabbt vidare. Hostelet vi bokat lag i Bingil Bay, nagon mil norr om Mission Beach, MITT UTE I DJUNGELN. Det var helt becksvart ute, och tog ett bra tag innan vi hittade ratt. I omradet skulle det finnas kasuarer, som beskrevs i Lonely Planet ungefar som Velociraptorerna (?) i Jurassic Park, och vi blev inte mindre uppskramda av vagskyltarna.




Iaf, nasta dag bestamde vi oss for att ga ut pa en av de flera regnskogspromenader som fanns i omradet for att forsoka fa syn pa en kasuar, men sag aldrig nagon. Istallet akte vi nagra mil norrut for att besoka en krokodilfarm som aven hade en kasuar. Vi blev ganska lattade att vi aldrig hittat nagon fagel i skogen! Shit assa, jamforelsen med dinosaurierna var inte helt fel. De har t.o.m. den vassa krokiga klon! Den som fanns pa farmen var dessutom helt aggressiv. Krokodilfarmen var hur cool som helst, jag hade verkligen INGEN aning om att krokodiler blir sa groteskt stora. Jag blev ocksa kramad av en kakaua (tror jag) och en pytonorm, och sa fick vi antligen gulla lite med kangurur. De var fullkomligt supergulliga!

Jag och liten krokodil. (Orkade inte smorja in ansiktet med spf, darav hatten...)
    Mattias blev mest kar i kangururna...
...men jag ville ta med ormen hem. Visste inte att de ar sa mjuka och gosiga!


Sedan akte vi vidare direkt till Port Douglas, vi tar Cairns sedan eftersom vi liks ska flyga darifran. Sa nu bara latar vi oss och dricker ol och har SEMESTER!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Fasen vad coolt! Älskar att du länkat till wikipedia oxå! Det är så skoj att läsa!
Kram kram!

2007-07-13 @ 22:33:54
Postat av: Anonym

Hehe, den där kängurun var ju riktigt cool. Ser visserligen ut som en förvuxen hare men ändå. Kom dock ihåg att alla djur är gulliga så länge de är små... sen vetefan vad som händer med dem. Kram

2007-07-15 @ 02:04:09
Postat av: Calle

Öhm, missade att lägga in namnet eller nått men föregående inlägg var från mig.

2007-07-15 @ 02:05:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0