Knitting Club

Remi har åkt till Frankrike så nu är jag ensam i huset. Utan tv, Internet och snus försmäkta jag i denna stad. Men tiden går väldigt snabbt ändå, man kan shoppa och laga mat och spela Nintendo DS eller piano och lyssna på Roald Dahl på cd-skivor och läsa böcker och promenera/jogga.

Igår kväll var jag dock på stickklubbens andra möte (första för mig). (Bildbevis på facebook!) Det är några tjejbekanta här till mig som startat den. Jag har inte stickat sedan typ mellanstadiet, men vanlig rätstickning kommer jag i alla fall ihåg, på ett ungefär. Igår lånade jag garn och stickor och satt bara och övade och repade sedan upp det jag övat på. Ikväll ska jag försöka hitta till ett ställe som heter Wilkinsons som lär ha både garn, stickor och cykellås.

Remi lämnade mig med sin nya mountainbike som jag gärna fick låna, men den har ännu inget lås. De flesta affärer ligger i ett stort shoppingcentrum på andra sidan stan, så jag vill kunna cykla dit. Man får ju bara ta 15 kg (!) packning med Ryan Air - inte mycket för 10 veckor - så jag har insett att jag tyvärr kommer måsta köpa lite nya skor och kläder... Är så illa tvungen, helt enkelt. ;-p Förra helgen gick jag till och från shoppingcentret (som heter Meadowhall) men det var ca 10 km varje väg (*skryt*) och det funkar bara inte om man även vill kunna springa i affärer några timmar.

Projektet går bra, fast nästan lite snabbt! Jag blev klar med den första delen, som Jon trodde skulle ta ett par veckor, på tre dagar... Sitter och försöker få ut något vettigt ur det nu, men det mesta är motsägesefullt och har låg signifikans (precis som det ska vara!). Jag kommer antagligen att få göra samma sak med en fårpopulation sedan också, eftersom det går så pass snabbt med hjortarna.

Ha det bra! (Alla två som läser...)

Kommentarer
Postat av: Mattias

Utan snus? Vad menas? Har min flickvän börjat snusa??
Iallafall.. PUSS (utan snus)!

2007-08-08 @ 18:35:38
Postat av: Harriet

Snuset var förstås en Pippi Långstrump-referens... Kan du inte din Astrid?

2007-08-09 @ 10:02:33
Postat av: Mattias

Nej. Och det är jag stolt över!! Astrid var alltid alldeles för fånig för mig, redan när jag var ett litet knott. Jag ville ha drakar och hjältar!

2007-08-09 @ 18:27:21
Postat av: Karin

Jag läser! Och jag vet att Fredrik läser, och Mattias läser. Så vi är i alla fall 3 som läser!

2007-08-12 @ 13:49:29
Postat av: Tomas Calla

faktiskt 4

2007-08-16 @ 05:54:54
Postat av: Jenny

För att inte säga fem...

2007-08-17 @ 23:14:35
URL: http://havsdjupens-sal.blogspot.com
Postat av: Harriet

Folk läser min blogg, alltså finns jag...

2007-08-20 @ 17:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0